We beantwoorden hieronder alle belangrijke vragen over product garantie bij CVH Vlissingen.
Wat is garantie?
- Garantie heeft te maken met producten die defect zijn als gevolg van een fabricagefout.
- Een defect product waar nog garantie op zit, kun je naar ons terugsturen en laten repareren. Dit is allebei gratis als het defect inderdaad het gevolg is van een fabricagefout.
- Is een product al binnen 30 dagen na aankoop defect (als gevolg van een fabricagefout), dan heb je recht op directe omruilling.
- Wil je een product om een andere reden terugsturen? Lees dan de informatie over bestellingen retourneren.
Hoe maak ik gebruik van mijn garantie?
Defect binnen eerste 30 dagen na levering
- Als een product defect gaat (vanwege een fabricagefout) binnen de eerste 30 dagen na levering, dan heb je recht op directe omruiling voor een nieuw product. Alle verzendkosten zijn voor CVH Vlissingen.
- Het product moet binnen deze 30 dagen aangemeld worden als retour.
- Mijn bestelling is al beschadigd aangeleverd
- Informatie over bestellingen retourneren
- Direct je retourzending aanmelden
Defect buiten eerste 30 dagen na levering
- Als een product defect gaat (vanwege een fabricagefout) binnen de garantie en buiten de eerste 30 dagen na levering, dan sturen we het product op voor reparatie naar een reparatiecentrum of naar de betreffende leverancier. Alle verzend- en reparatiekosten zijn voor CVH Vlissingen.
- De afhandeling duurt gemiddeld 4 weken, gerekend vanaf het moment dat we het product van je ontvangen hebben totdat je het weer in huis hebt.
- Als we geen defect kunnen vinden, rekenen we € 50,- onderzoekskosten, inclusief BTW en exclusief verzendkosten.
- Is het defect nog steeds aanwezig na de reparatie, dan kun je je product opnieuw retourneren voor reparatie. Op de herstelwerkzaamheden heb je 90 dagen garantie. De garantietermijn van het product blijft natuurlijk hetzelfde.
- Voor een aantal merken geldt een afwijkende retourprocedure (zie onder).
- Informatie over bestellingen retourneren
- Status van je reparatie
Uitgesloten van garantie
Geen garantie
- Producten die schade hebben door ‘ondeugdelijk gebruik’. Het is belangrijk dat je goed zorgt voor het product. Als een product kapot gaat doordat je ruw ermee omgaat of doordat je het slecht onderhoudt, dan valt deze schade niet onder de garantie. Voorbeelden:
- Geopende producten worden nooit retour genomen.
- Producten die schade hebben als gevolg van slechte verpakking tijdens transport naar CVH Vlissingen.
- Zie ook: Defect product ontvangen
- Zie ook: Bestelling retourneren